Просмотров:
727
|
Добавил:
Admin
|
Дата:
14.12.2011
|
11:52 XXV - юбилейный Международный фестиваль татарской эстрадной песни "Урмай моны" В отличие от других лет , в этом году фестиваль "Урмай моны"юбилейный, проводится XXV раз, в качестве гостя будут победители прошлых лет, также исполнители эстрадных песен тюркских народов. Маршрут проведения фестиваля тоже меняется, то есть после проведения в Урмаево и в г.Чебоксары гала-концерт проводится в г.Казань &n
...
Читать дальше »
Просмотров:
944
|
Добавил:
Admin
|
Дата:
14.12.2011
|
Просмотров:
475
|
Добавил:
Admin
|
Дата:
14.12.2011
|
Безнең гаилә дүрт кешедән тора: әти, әни, сеңлем Назлыгөл һәм мин Нәфис. Без һәрвакыт туган телебездә сөйләшәбез, аралашабыз. Мин үз телемне бик-бик яратам. "Су анасын” укып урлашырга ярамаганын, "Шүрәле” әкиятеннән явызлыкның сиңа да шулай әйләнеп кайтуын аңлыйм. Минем үз телемдә язылган шигырьләр, әкиятләр, хикәяләр шундый күңелгә якын. Аларның һәрберсе яхшылыкка өйрәтә. Узган ел әнием агач ясады да, шунда исемнәр язарга тотынды. Мин кызыксынып янына килдем дә нәрсә язганын сорадым. Шунда беренче тапкыр шәҗәрә сүзе белән таныштым. Шәҗәрә - ул нәсел агачы икән. Һәр мөселман кешесе үзенең җиде бабасына кадәр белергә тиеш. Ерак дәү әниемнең бертуган энесе Ахмадулла гыйлем кешесе булган. Ул кечкенәдән дин сабаклары укыган. Туксан яшенә кадәр биш тапкыр намазын укый торган булган. Ул әниемә җиде бабасының исемен язып калдырган. Ә әнием аны бик кадерләп саклаг
...
Читать дальше »
Просмотров:
679
|
Добавил:
Admin
|
Дата:
14.12.2011
|
Татар халкы борынгы заманнардан ук нәсел-ыру тарихын язуга зур әһәмият биргән. Шәҗәрә аша кешеләр ата-бабаларының дәвамчысы булуларына төшенгән. Шәҗәрәне белү аларда туган илгә, җиргә, телгә мәхәббәт һәм сак караш тәрбияләргә, туганнарга, кардәш-ыруга, күрше-күләнгә хөрмәт һәм кайгыртучанлык күрсәтеп яшәргә кирәклеген кисәтеп торган. Туган-тумачаңны, нәсел-нәсәбеңне белмичә, туган җиреңне, туган халкыңның тарихын белеп булмый. Шәҗәрәләр безгә халкыбызның үткән юлын, чал тарихын сөйли. Кешеләрнең, гаиләләрнең өзелмәс җепләр белән уралган язмышлары аша без төрле җирләрдә сибелеп яшәгән татарларның кан-кардәшләр икәнен күрәбез. Әтием Фатих һәм әнием Дөлия (Зөлия) сөйләгәнчә, нәсел шәҗәрәләреннән билгеле булганча, борынгы бабаларым Себер ягы Иртыш Җаек елгалары буенда яшәгәннәр. Димәк, минем борынгы бабаларым кыпча
...
Читать дальше »
Просмотров:
1024
|
Добавил:
Admin
|
Дата:
14.12.2011
|
Мин, Татарстанда күз явын алырлык гүзәл, күңелебезгә тынычлык өсти торган, бер кечкенә генә Бәзәкә исемле авылда туганмын. Авылымның киң болыннары, әрәмәлекләре, инеш ярында башын игән бөдрә таллары,аның саф җилләре,хуш исле һавасы, челтерәп аккан чишмәләре кешеләрне үзенә тартып тора да инде. Сихри күлләре, хәтфәдәй болыннары, яшел тугайлары булган Бәзәкә Татарстанда карт авылларның берсе буларак та, даһи кешеләре белән дә күрше тирә-юньдә, республикада, хәтта Россиядә күпләргә таныш авыл. Бәзәкә авылында тууым белән бик горурланам. Авылымда искиткеч батыр, матур кешеләр яшәгән һәм һаман да яши, көн күрә. Халык арасында яшәп килгән ривәятьләргә караганда Бәзәкә авылына 1390 елда нигез салына.Иң беренче булып 37 гаилә килеп урнаша. Шулар арасында безнең нәсел бабалары да булган . 1390 елдан бирле әбиемнең әнисе ягыннан нәсел буыннары өзелмичә яшәп килә.
...
Читать дальше »
Просмотров:
629
|
Добавил:
Admin
|
Дата:
14.12.2011
|
Тамырлары никадәр тирәнрәк китсә, агачлар шулкадәр тотрыклырак, җил -давылларга бирешмәүчәнрәк булалар. Шуның кебек үк , халыкларның тарихи тамырлары да никадәр тирәнрәк үсеш алсалар һәм ул катламнардан бүгенгә килеп җиткән хәбәр никадәр тулырак булса, халыкның язмыш-тәкъдире, үткән юлы да вакыт көзгесендә шулкадәр үк тулырак гәүдәләнә. Бу бик тә мөһим. Чөнки үткәннәр белән киләчәк арасында җанлы бәйләнеш булганда гына нәсел агачы тере булачак һәм гасырлар дәвамына бирешмичә шаулап үсеп утырачак.Шәҗәрәләр исә тамырдан кәүсәләргә, ягъни ерак үткәннәрдән бүгенгә "Тереклек суы” ташып торучы җепселләр ул.
Мин үзем Шөгер төбәгенең яшел урманнарга төренгән биек таулары, ямьле аланнары, уңдырышлы басулары һәм саф сулы мәшһүр Салкын чишмәсе белән табигатьнең гүзәл бер почмагында өч
...
Читать дальше »
Просмотров:
778
|
Добавил:
Admin
|
Дата:
14.12.2011
|
Шәҗәрә сүзе нәсел-ыру тарихы дигәнне аңлата. Татар халкы борынгы заманнардан бирле нәсел-ыру тарихын язуга зур әһәмият биргән. Шәҗәрә аша кешеләр ата-бабаларының дәвамчысы булуларына төшенгән. Туган-тумачаңны, нәсел-нәсәбеңне белмичә, туган җиреңне, туган халкыңның тарихын белеп булмый. Шәҗәрәләр безгә халкыбызның үткән юлын, чал тарихын сөйли.
Нәселеңне белү – үзеңнең үткәнеңнән хәбәрдар булу, киләчәгеңне күзаллау ул. Шәҗәрә нәсел җепләрен үрү өчен төзелә. "Үткәнен белмәгәннең киләчәге юк” дигән гыйбарә тиктомалга барлыкка килмәгән. Борынгылар белми сөйләми. Шәҗәрә тамырлы агач кебек, күбрәк үз буыныңны белгән саен, ул ныграк тармаклана. Һәр кешенең үз нәсел-нәсәбе белән кызыксынсын иде дә, үз үткәне, бабалары белән горурлансын ид
...
Читать дальше »
Просмотров:
609
|
Добавил:
Admin
|
Дата:
14.12.2011
|